Dumma Kalle

Just nu är jag hungrig som ett as, det finns i princip ingenting ätbart i kylskåpet eller skafferiet. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig, morsan kommer hem på onsdag och min moster kommer hit imorgon kväll och lagar middag och städar lite men där emellan då? Det finns rester i frysen men jag har aldrig förstått mig på våran micro för den värmer eller tinar aldrig fryst mat. Kylskåpet ser ut såhär i nuläget och det kurrar i magen:



Och då tänker ni kanske efter att ha sett på bilden att det finns ost som jag kan ha på mackan, men då frågar jag er...vilken macka? Det finns ingenting, och jag tänker inte äta osten som den är. Men det finns ju ägg, gör någonting av dom då? Nej, det kan jag inte för problemet med mig är att jag är totalt okunnig när det gäller att laga mat.

I det här inlägget har jag tänkt kritisera, betygsätta och berätta om mig själv som matlagare. Min mamma är riktigt bra på att laga mat, baka och allt annat man kan framställa som går att äta. Just därför har jag aldrig behövt bekymra mig över att det inte finns någon mat. När jag hade hemkunskapsläxor så slutade det bara med att jag och mamma blev iriiterade på varandra och började bara bråka, för hon ska alltid berätta hur man gör det lättare och bättre. Därför har det aldrig blivit av att hon ska försöka lära mig laga mat. När det ska lagas någonting hos kompisar så brukar det oftast bli så att jag står en bit bort och tittar på. På hemkunskapen diskade jag för det mesta och skar en och annan grönsak men aldrig mer. Det största problemet med kombinationen Kalle och matlagning är nog att jag är förbannat rädd för att bränna mig på något som är varmt, eller skära mig med kniven eller något annat farligt inom matlagning.

Eftersom att jag ändå har försökt hänga med på hemkunskapslektionerna och i alla fall försökt göra något så tycker jag ändå att jag är värd en 2:a i betyg när det gäller matlagning. För jag kan bemästra kniven och rivjärnet och jag kan faktiskt pressa vitlök. Så jag är inte totalt värdelös. Jag kan vara med och hjälpa till brevid. Tyvärr så kan jag inte komma ihåg recept och kan inte vissa termer som står i kokböckerna. Och när det börjar pratas om ugnar, stekpannor och grillar så backar jag nog undan helst.



Kalle Vikdahl


Kommentarer
Postat av: Lage

Hahahahah xD Jag tycker att det var ett bra omdöme helt klart:D Annars är det ju bara att komma hit ditt nöt Jag lagar mat åt dig:P Mamma tycker också att du borde komma över å käka åtminstone.

2009-07-27 @ 12:51:41
URL: http://skalamellanettatio.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahah, skön läsning

2009-07-27 @ 13:42:21
Postat av: harry

jag ser att du har ju smaskigt margarin som du kan äta XD

2009-07-27 @ 17:56:59
Postat av: Kalle

ja det e ju alltid gott

2009-07-28 @ 07:56:01
URL: http://skalamellanettatio.blogg.se/
Postat av: emma

du kan visst laga mat kalle!!

2009-07-28 @ 18:11:40
Postat av: sophie

sara och jag kan anordna kurs

2009-07-30 @ 16:06:18
URL: http://partalitegranna.blogg.se/
Postat av: Kalle

ja tack

2009-08-01 @ 10:55:51
URL: http://skalamellanettatio.blogg.se/
Postat av: sophie

välj en dag bara

2009-08-02 @ 01:26:03
URL: http://partalitegranna.blogg.se/
Postat av: Kalle

torsdag

2009-08-03 @ 11:35:36
URL: http://skalamellanettatio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0