Jacob betygsätter läsk!

Och det är inte vilken läsk som helst utan en läsk som kommer ända ifrån London. Min bror köpte den till mig när han var där... Smaken på läsken är melon och den är designad efter en manga som jag läste förut. Designen är riktigt snygg, grön och fin. Den ser riktigt inbjudande och lyxig ut för att vara en plast flaska. Något som jag helt klart skulle lägga märke till i läskskåpet i en affär. Men vilka hemligheter döljer sig bakom skruvkorken?! Det är dags att ta sig en första klunk.

När jag skruvar av korken så är den förvånatsvärd lätt att skruva av, trevligt. Det första intrycket är att den är god, smaken av melon är ganska svag men finns där och kolsyran är inte som vanligt. Det känns liksom som kolsyrebubblorna är fler och mindre och de fräter bort på tungan snabbt och mysigt, det bidrar till en trevligare smakupplevelse och de är inte så irriterande som kolsyra annars kan vara när det är riktigt mycket. Man kan säga att det ungefär smakar som sprite, fast med melon smak. Det blir tyvärr snabbt ganska enformigt och den känns nästan lite avslagen. Möjligtvis för att den har stått i mitt kylskåp några dagar, men jag tror inte det... Detta var ingen lätt matcha att recensera något drick/ätbart, svårt att lägga fram sin åsikt. Men overall en god läsk som jag säkerligen skulle köpa ibland om den fanns i sverige.


(En svag sådan)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0