Rear Window

Sista filmen jag fick låna av Jacob var Rear Window, en film från 50-talet regisserad av Alfred Hitchcock. Filmen handlade om Jeff som hade brutit benet och var rullstolsbunden. Eftersom att han var fotograf så kunde han inte jobba hemifrån. Så han sitter i sitt fönster och tittar ut mot bakgården. En dag ser han något mystiskt, något som kan vara ett mord.



Jag hade inga som helst förväntningar på den här filmen eftersom att Jacob bara tog en film på måfå utan att jag visste om vilken, vilket resulterade i att det blev Rear Window. Jag trodde att den här filmen skulle vara ganska så bra ändå, det är ju faktiskt en Hitchcock-film. Men icke sa nicke, den här filmen var totalt värdelös. Den kanske skulle fungera som en film att somna till. Det som gjorde mig mest besviken var att på baksidan så stod det att filmen hade ett av de mest ihågkommna och gripande slutet i filmhistorien...my ass asså. Slutet var så förutsägbart och tråkigt. Jag ogillar den här filmen verkligen. Usch!



Kalle

Kommentarer
Postat av: Jacob

Jag är besviken på dig :P Kan du förklara varför den var så värdelös, förutom slutet?

2009-07-19 @ 13:23:31
Postat av: Kalle

ingenting hände ju...allt inspelat från den där lägenheten..

2009-07-20 @ 16:09:25
Postat av: Lina

Den där filmen är underbart bra -.- Du är trög om du inte förstår D:

2009-07-20 @ 19:39:29
Postat av: Kalle

kalla mig trög, men sån e ja

2009-07-20 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0