Skalamellanettatio

Ja, vad ska man betygsätta här? Asså det är lätt i vardagslivet då man faktiskt gör saker eller förmodligen har en Jacob eller Kalle efter sig som pushar en upp i skrevet bara för att få ett omdöme.
I brist på bättre vetande och ork så tänker jag helt enkelt betygsätta namnet på bloggen, något som sånär har en mening för alla läsare.

Man märker direkt att Kalle är mastermindet bakom namnet. Många andra hade valt ett annat namn, i jakt på något som fångade läsarnas uppmärksamhet mer eller helt enkelt var lite mer mystikt´, men inte Kalle inte. Han kör på tydlighet ända in i kaklet, och hoppas på att läsarna faller för hans charm istället. Totalt sett kan man ju se att jag är tveksam till hans principer håller, eftersom bland andra jag är här och sulkar ner hans ideer. Jag hade döpt oss till Rate-o-rama eller nåt annat ballt, men eftersom kalle är the mastermind heter bloggen alltså Skalamellanettatio.

Om stavningen så var jag först konfunderad av vart a:et mellan ''mellan''och ''ett'', men Kalle förklarade att det var meningen att det skulle vara ett å, fast det kunde ju såklart inte vara med i webaddresen. Här ser man tydligt igen att kalle är hjärnan bakom bloggen. Hade Jag eller Jacob fått bestämma hade stavningen varit Skalamellanettochtio.
 
Omdöme: Det ligger någon sorts hatkärlek bakom namnet, jag diggar slappheten men jag klara inte av den.
Trors allt så går ju namnet an, det kan ju fan inte vara nån tvekan om vad bloggen handlar om.




Keep It Real, annars tar svinflunsan er//Lage

Kommentarer
Postat av: sophie

jag föredrog rate-o-rama. helt klart.

2009-07-19 @ 00:22:55
URL: http://partalitegranna.blogg.se/
Postat av: Jonathan | Strumpludd

När jag inte kom ihåg vad bloggen hette gissade jag på Skalamellanettochtio, men så va de icke!

2009-07-19 @ 01:36:33
URL: http://skalamellanettatio.blogg.se/
Postat av: Kalle

jag tycker det är skitsnyggt asså, hade kanske förväntat mig en 8a av lage :(

2009-07-19 @ 01:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0